Droogtraining thuis

Schaatstrainer Bart Jongman heeft voor alle leden van de Hengelose IJsclub een trainingsschema samengesteld waarmee iedereen thuis zijn conditie op pijl kan houden.

Bij voldoende belangstelling zullen we de komende weken elke dinsdag, donderdag en zaterdag rond 19 uur een nieuw schema plaatsen.


Laat via Facebook even weten wat je ervan vindt.
Mailen kan ook: b.jongman@hijc.nl


 

Workout week 18

Elke serie is opgezet met een zwaardere en lichte versie, mocht het alsnog te zwaar zijn dan kun je het aantal herhalingen verminderen of het aantal rondes inkorten. Probeer jezelf wel steeds te blijven uitdagen de volledige serie uit te voeren.

Lees meer
 

 

Workout week 17

Vanaf deze week ontvang je een week programma met diverse series waaruit je zelf steeds kan gaan uitkiezen. Wil je deze workouts volgen dan adviseer ik steeds 2 series af te werken uit serie nummer 1 t/m 4 (met voldoende rust ertussen) en dan af te sluiten met een serie gericht op buikspier en rompstabiliteit (zie onderaan). Net als de opzet van afgelopen weken. 

Lees meer
 

 

WORKOUT Vrijdag 17 april 2020

Voor komend weekend staat er een WOD op het programma waarbij je eerst even in de koelkast moet gaan kijken…

Lees meer
 

 

WORKOUT Woensdag 15 april 2020

Voor vandaag staat de ‘animal workout’ op het programma.

Lees meer
 

 

PAAS-WORKOUT 2020

Het Paas-Ganzenbord-Spel om de Paasdagen fit en gezond door te komen! Sportief en gezellig met de familie of een partner. Denk hierbij nog wel even aan een korte warming-up. Heel veel plezier, succes en fijne Pasen gewenst!

Lees meer
 
   
  PAAS-WORKOUT 2020
   

 

WORKOUT Woensdag 8 april 2020

Voor vandaag staat weer een gevarieerde workout welke in principe voor iedereen te doen is zonder enige aanpassing in herhalingen en rondes.

Lees meer
 

 

WORKOUT Maandag 6 april 2020

Voor vandaag staat weer een gevarieerde workout welke in principe voor iedereen te doen is zonder enige aanpassing in herhalingen en rondes.

Lees meer
 

 

WORKOUT Vrijdag 3 april 2020

Voor vandaag staat een gevarieerd programma met een intensieve Burpee-Tabata als middelpunt. Een Tabata workout staat voor een intervaltraining gedurende 4 minuten waarbij steeds 20 sec inspanning geleverd wordt gevolgd door 10 sec rust, totaal dan 8 herhalingen.

Lees meer
 

 

WORKOUT 5: benen

Voor vandaag staat een echt ‘benen-programma’ met veel sprongwerk. Met als afsluiting de door menigeen zo geliefde ‘Sally Up-Sally Down’ ;-)

Lees meer
 

 

WORKOUT 4: huiskamer workout

Voor vandaag staat een gevarieerde ‘huis-kamer’ workout op het programma.

Lees meer
 

 

Workout 3: schaatspas en sprongen

Voor vandaag staat een stevige en wat langere workout (serie 2) met relatief veel loopwerk. Indien jouw omgeving zich niet leent voor 400m hardlopen dan is het alternatief eventueel 3 minuten stevig op de Tacx fietsen, trap lopen, touwtje springen.

Lees meer
 

 

Workout 2: armen en buik

Serie 1

  • Jumping Jacks
  • Push Ups of Knee Push Ups (opdrukken steunend op de knieën)
  • Knie heffen (high knees) 10x links – 10x rechts
  • Push Ups of Knee Push Ups (opdrukken steunend op de knieën)

Serie 2

  • Sit Ups
  • Tuck Ups
  • Bicylce Sit Ups
Lees meer