Droogtraining thuis

Schaatstrainer Bart Jongman heeft voor alle leden van de Hengelose IJsclub een trainingsschema samengesteld waarmee iedereen thuis zijn conditie op pijl kan houden.

Bij voldoende belangstelling zullen we de komende weken elke dinsdag, donderdag en zaterdag rond 19 uur een nieuw schema plaatsen.

In tijden van natuurijs zullen de thuisworkouts bevroren worden.


Laat via Facebook even weten wat je ervan vindt.
Mailen kan ook: b.jongman@hijc.nl

     
 
 
 

Stoppen thuisworkouts

Diverse groepen zullen weer gaan aanvangen met de (aangepaste) zomertrainingen. Vandaar dat er vanaf deze week geen programma’s meer voor de thuisworkouts zullen volgen. Ondertussen hebben we een boekwerk aan thuisworkouts opgebouwd dus als je toch nog behoefte hebt aan programma’s of inspiratie kijk deze dan terug via deze link

Lees meer
 
 
 
  Stoppen thuisworkouts  
 
 
     
 
     
 
 
 

Worklout donderdag 1 april

In het verlengde van de serie van afgelopen dinsdag hierbij wederom een serie gericht op ‘core-stability’. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Worklout donderdag 1 april  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout dinsdag 30 maart

Deze week besteed ik met de thuis programma’s wat specifieke aandacht op core-stability. ‘De geleerden’ zijn het er niet altijd over eens maar persoonlijk vind ik dat dit onderdeel bij schaatsers vaak (te) weinig aandacht krijgt. De programma’s deze week dienen dan ook als inspiratie met het advies vergelijkbare series en oefeningen enkele keren per week te blijven herhalen naast de traditionele schaats trainingen. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout dinsdag 30 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout donderdag 25 maart

Voor vandaag een heerlijke serie met sprongwerk en buikspieren. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout donderdag 25 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout dinsdag 23 maart

5 Ronden puur benenwerk! Zie bijgaande afbeeldingen onder dit bericht voor uitleg over de ‘Side lunge’ en ‘Split squat’. De ‘Split squat’ kun je zowel zonder als met een verhoging (stoel etc.) uitvoeren. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout dinsdag 23 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout donderdag 18 maart

EMOM oftwel ‘Every Minute On A Minute’. Voor elke oefening staat een minuut, heb je de iedere oefening met vermelde aantallen uitgeoefend, dan is steeds de resterende tijd binnen elke minuut de rust om even uit te blazen. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout donderdag 18 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout dinsdag 16 maart

Vandaag een stevige serie gericht op buik en core stability. Vind je hem te zwaar neem dan even kort rust tussen elke ronde. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout dinsdag 16 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout donderdag 11 maart

Net als afgelopen dinsdag ook vandaag een serie van 5 ronden met sprongwerk. Op snelheid dus knallen!

Lees meer
 
 
 
  Workout donderdag 11 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout dinsdag 9 maart

Voor vandaag 5 ronden sprongwerk. Werk de ronden in een zo hoog mogelijk tempo af. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout dinsdag 9 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout donderdag 4 maart

Jump around! 5 Ronden lang sprongwerk. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout donderdag 4 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout dinsdag 2 maart

Voor vandaag een serie met heeeeeeel veel herhalingen, probeer de serie lekker constant door te werken. De ‘Split squat’ is een nieuwe oefening, zie de bijgevoegde afbeelding voor uitleg. Gebruik hiervoor een bankje of stoel. Zorg wel dat je een warming up hebt gedaan voordat je aan deze serie gaat beginnen. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout dinsdag 2 maart  
 
 
     
 
     
 
 
 

Workout donderdag 25 februari

Voor vandaag 7 oefeningen ieder met 50 herhalingen gericht op buik en romp. Succes!

Lees meer
 
 
 
  Workout donderdag 25 februari