Beste leden,
Omdat het versturen van De Overkomer de laatste tijd is blijven liggen, heb ik lange tijd niets van me laten horen. Maar achter de schermen gebeurt er van alles. Een gesprek dat ik vandaag had met twee pupillentrainers herinnerde me eraan hoe belangrijk het is om jullie regelmatig op de hoogte te houden van wat er speelt binnen het bestuur.
Daarom neem ik me voor om vaker een update te geven – en begin meteen met dit bericht. In willekeurige volgorde neem ik jullie mee in de belangrijkste ontwikkelingen.
Bestuurswisselingen
Helaas hebben Corinne en Lars aangegeven te stoppen met hun bestuurswerk. We zijn daarom met spoed op zoek naar twee nieuwe bestuursleden: een secretaris en een algemeen bestuurslid. Heb je interesse of wil je eerst wat meer informatie? Neem dan gerust contact op met mij of met Corinne.
Daarnaast zoeken we versterking voor het bestuur van de baancommissie. Op dit moment bestaat die uit slechts twee personen – echt te weinig om alles goed te kunnen blijven regelen.
Nieuwe clubkleding
Er wordt hard gewerkt aan een nieuw ontwerp voor onze clubkleding. Daarnaast zijn er plannen om voor pupillen over te stappen op een systeem van kledingverhuur. Het bestuur heeft daarvoor twee belangrijke voorwaarden gesteld:
- De kledingcommissie moet uit drie leden bestaan, om het administratief haalbaar te maken.
- De sponsorcommissie moet voldoende geld ophalen om de aanschaf van de kleding mogelijk te maken.
Goed nieuws: de kledingcommissie is inmiddels compleet – drie enthousiaste vrijwilligers hebben zich gemeld en stellen zich binnenkort aan jullie voor. Ook de sponsorcommissie is voortvarend van start gegaan. De eerste sponsoren hebben zich al gemeld, en hoewel we er nog niet helemaal zijn, zijn we positief over de voortgang.
Het volledige kledingplan wordt in de algemene ledenvergadering van juni aan jullie voorgelegd.
Pupillenactiviteiten
Er staan weer veel leuke en nieuwe activiteiten op de planning voor onze pupillen. De voorlichtingsmiddag over het zomerseizoen werd goed bezocht – het was fijn om te zien dat zoveel ouders erbij waren. Tijdens deze bijeenkomst zijn de plannen voor het komende seizoen toegelicht en is er uitleg gegeven over de opbouw van de trainingen.
Op dit moment zijn we volop bezig met de organisatie van de Skeeleradon – een opvolger van de legendarische Schaatsadon. Pupillen kunnen zich laten sponsoren om zoveel mogelijk rondjes te skeeleren. Een sportieve uitdaging met een mooi doel! Binnenkort ontvangt u hierover meer informatie.
Materialenopslag
De plannen voor een nieuwe materialenopslag kosten meer tijd (en overleg) dan verwacht. De vergunningsaanvraag ligt inmiddels bij de gemeente, en het ontwerp is meerdere keren aangepast – onder andere is de positie van de opslag aangepast, zodat de Zamboni beter naar binnen kan rijden.
Op financieel gebied is het even puzzelen: een subsidie waarop we hadden gehoopt is helaas niet meer beschikbaar. Toch verwachten we de begroting sluitend te krijgen. Binnenkort bespreken we de plannen nog eens met het klus- en natuurijsteam.
Ook dit voorstel zal op de ledenvergadering in juni worden gepresenteerd.
Stichting Combibaan
Goed nieuws vanuit de Stichting Combibaan: twee nieuwe bestuursleden gaan daar binnenkort aan de slag. Peter Rientjes zal de rol van voorzitter overnemen van Yme Drost, en Henk Jansen volgt André de Jong op als penningmeester.
Let op: steeds meer communicatie verloopt tegenwoordig via onze WhatsApp-community. Zorg dat je niets mist en word lid!
Wil je toegevoegd worden? Stuur even een berichtje naar de ledenadministratie.
Tot slot: heb je vragen, ideeën of wil je meedenken of meehelpen? Laat vooral van je horen!
Met sportieve groet,
Bob Groenewoud
Namens het bestuur